Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej w Zielonej Górze zaprasza na bezpłatne szkolenie pn. „PRAWNE ASPEKTY PROWADZENIA DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ W PODMIOTACH EKONOMII SPOŁECZNEJ – PRZEKSZTAŁCENIE W PRZEDSIĘBIORSTWO SPOŁECZNE” w ramach projektu pn.: „Rozkręcamy społeczny biznes” – Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej w Zielonej Górze współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Lubuskie 2020.
Szkolenie przeznaczone jest dla członków organizacji pozarządowych, które planują rozpoczęcie prowadzenia działalności gospodarczej w szczególności zarząd organizacji, osoby zajmujące się księgowością i kadrami w ngo z województwa lubuskiego powiaty: krośnieński, zielonogórski, wschowski, żarski, sulęciński, słubicki oraz miasto Zielona Góra.
Na szkolenie nie rekrutujemy osób fizycznych.
Szkolenie prowadzi Justyna Bartosiewicz
Absolwentka studiów magisterskich z zakresu finansów publicznych i podatków, kontynuowała edukację na studiach podyplomowych z zakresu rachunkowość, a następnie z audytu wewnętrznego i kontroli finansowej. Skończyła studia doktoranckie na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego. W 2015 roku ukończyła studia podyplomowe „Menager Ekonomii Społecznej”. jako ekspert w zakresie oceny projektów EFS POWER, posiada certyfikaty Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju potwierdzający zakończenie szkoleń i zdanie egzaminu w obszarze kwalifikowalności wydatków oraz wytycznych w zakresie trybów wyborów projektów na lata 2014 – 2020. Autorka publikacji poświęconych tematyce aspektów prawnych, rachunkowych i podatkowych oraz dotyczących podmiotów ekonomii społecznej i pomocy publicznej. Trener, wykładowca i doradca. Jest prezesem dwóch spółek oraz Fundacji, posiada certyfikat księgowy Ministerstwa Finansów (certyfikat nr 56325/2012), zajmuje się przede wszystkim rachunkową i podatkową obsługą podmiotów ekonomii społecznej. Swoje doświadczenie zawodowe zdobywała, pracując wiele lat w Izbie Skarbowej w Katowicach oraz w Urzędzie Miasta Katowice,. Pełniła również funkcję członka Samorządowego Kolegium Odwoławczego.
Zakres tematyczny szkolenia: „PRAWNE ASPEKTY PROWADZENIA DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ W PODMIOTACH EKONOMII SPOŁECZNEJ – PRZEKSZTAŁCENIE W PRZEDSIĘBIORSTWO SPOŁECZNE”
1. Działalność statutowa i gospodarcza;
2. Zasady realizacji działalności nieodpłatnej i odpłatnej;
3. Przedsiębiorstwo społeczne zgodnie z Wytyczne w zakresie realizacji przedsięwzięć w obszarze włączenia społecznego i zwalczania ubóstwa z wykorzystaniem środków Europejskiego Funduszu Społecznego i Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego na lata 2014-2020 z dnia 24.10.2016
4. Zakładanie działalności gospodarczej w stowarzyszeniach, fundacjach, spółdzielni socjalnych oraz sp.z o.o. non profit i not for profit.;
5. Istota statutu podmiotów ekonomii społecznej i jego zmiana z uwzględnieniem działalności gospodarczej;
6. Zgłoszenie działalności gospodarczej w KRS;
7. Organy organizacji pozarządowej i zmiana osób wchodzących w skład organów organizacji;
8. Odpowiedzialność osób będących członkami organów organizacji;
9. Wolontariat a działalność gospodarcza i statutowa;
10. Rachunkowe ujęcie działalności gospodarczej; uproszczona i pełna księgowość
11. Skutki podatkowe rozpoczęcia działalności gospodarczej.
Termin i miejsce szkolenia:
6.04.2017 r. w Zielonej Górze (Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej w Zielonej Górze ul. Ul. Gen. Dąbrowskiego 41 D/3, 65-001 Zielona Góra) w godz. od 9.00 do 15.45
Budynek OWES mieści się za budynkiem Urzędu Miasta Zielona Góra – dawniej Urząd Gminy.
REKRUTACJA:
Termin zgłoszeń:
31.03.2017 r.
JAK SIĘ ZGŁOSIĆ:
1. Wypełnij formularz zgłoszeniowy elektroniczny: WYPEŁNIJ TU
2. Jednocześnie przed szkoleniem należy przesłać dokumentację niezbędną do udzielenia pomocy de minimis Załącznik nr 7, 8 (w załączeniu instrukcja wypełniania formularza) na adres s.swiderska@frdl.org lub fax: 68 419 90 98 lub dostarczyć osobiście do siedziby fundacji:
Sylwia Świderska
FRDL Ośrodek Regionalny
Al. Niepodległości 16/9
65-048 Zielona Góra
O zakwalifikowaniu się do danej formy wsparcia uczestnicy zostaną powiadomieni e-mailem/ telefonicznie.
W przypadku dużej liczby zgłoszeń organizator zastrzega sobie prawo do zakwalifikowania maksymalnie dwóch osób z danej instytucji.
Uczestnicy szkoleń zobowiązani są do wypełnienia w trakcie szkolenia listy obecności i innych dokumentów wskazanych przez organizatora szkolenia, w tym umowy szkoleniowej.
Pliki do pobrania:
1. Formularz zgłoszeniowy
2. Deklaracja uczestnictwa
3. Informacja o uzyskanej pomocy de minimis
4. Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis
5. Instrukcja wypełniania formularza ubiegania się o pomoc de minimis
6. Załącznik nr 1.uokik_lista_identyfikatorow_gmin_obowiaz_od_2011_roku_aktualizacja_2017_rok – LUBUSKIE
7. Załącznik nr 2.PKD_obowiazujace_od_2008r