/************************************************ DIVI przeróbki *************************************************** */ require_once('divi-children-engine/custom-modules.php');
Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej w Zielonej Górze zaprasza na bezpłatne szkolenie pn. „Obowiązki sprawozdawcze organizacji pozarządowych” w ramach projektu pn.: „Rozkręcamy społeczny biznes” – Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej w Zielonej Górze  współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Lubuskie 2020.

Szkolenie przeznaczone jest dla członków organizacji pozarządowych w szczególności Zarząd organizacji, osoby zajmujące się księgowością i kadrami w NGO z województwa lubuskiego (powiaty: krośnieński, zielonogórski, wschowski, żarski, sulęciński, słubicki oraz miasto Zielona Góra).

Na szkolenie nie rekrutujemy osób fizycznych.

Szkolenie prowadzi Justyna Bartosiewicz

Absolwentka studiów magisterskich z zakresu finansów publicznych i podatków, kontynuowała edukację na studiach podyplomowych z zakresu rachunkowość, a następnie z audytu wewnętrznego i kontroli finansowej. Skończyła studia doktoranckie na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego. W 2015 roku ukończyła studia podyplomowe „Menager Ekonomii Społecznej”. jako ekspert w zakresie oceny projektów EFS POWER, posiada certyfikaty Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju potwierdzający zakończenie szkoleń i zdanie egzaminu w obszarze kwalifikowalności wydatków oraz wytycznych w zakresie trybów wyborów projektów na lata 2014 – 2020. Autorka publikacji poświęconych tematyce aspektów prawnych, rachunkowych i podatkowych oraz dotyczących podmiotów ekonomii społecznej i pomocy publicznej. Trener, wykładowca i doradca. Jest prezesem dwóch spółek oraz Fundacji, posiada certyfikat księgowy Ministerstwa Finansów (certyfikat nr 56325/2012), zajmuje się przede wszystkim rachunkową i podatkową obsługą podmiotów ekonomii społecznej. Swoje doświadczenie zawodowe zdobywała, pracując wiele lat w Izbie Skarbowej w Katowicach oraz w Urzędzie Miasta Katowice,. Pełniła również funkcję członka Samorządowego Kolegium Odwoławczego.

 

Zakres tematyczny szkolenia: „Obowiązki sprawozdawcze organizacji pozarządowych”

a) Praktyczne przygotowanie sprawozdania finansowego w świetle nowych regulacji prawnych, w tym:
– Skutki zmian prawnych w świetle obowiązków sprawozdawczych organizacji pozarządowych.
– Omówienie zasad przygotowania dokumentów sprawozdawczych, w tym rachunku zysków i strat oraz bilansu.
– Skutki podjęcia decyzji w zakresie mikro jednostki a tworzenie sprawozdania finansowego.
– Rachunkowe ujęcie informacji finansowych za bieżący i poprzedni rok w nowym rachunku zysków i strat oraz bilansie.
b) Rozliczenie organizacji pozarządowych z fiskusem za 2016 r. – sporządzenie zeznania CIT w praktyce”:
– Opodatkowanie podatkiem dochodowym od osób prawnych organizacji pozarządowych.
– Zwolnienia podatkowe dla organizacji pozarządowych w świetle ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
– Przychody i koszty organizacji pozarządowych w ujęciu rachunkowym i podatkowym.
– Praktyczne wypełnienie druków CIT.

Termin i miejsce szkolenia:

15.03.2017 r. w Żarach (Urząd Miejski w Żarach, Plac Rynek 1-5,  w godz. od 10.00 do 16.30)

Uwaga! Zmiana miejsca szkolenia! Szkolenie przeniesione z Żar do Zielonej Góry!

15.03.2017 r. w Zielonej Górze (Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej w Zielonej Górze ul. Gen. Dąbrowskiego 41 D/3, 65-021 Zielona Góra) w godz. od 9.00 do 15.45
Budynek OWES mieści się za budynkiem Urzędu Miasta Zielona Góra – dawniej Urząd Gminy.

REKRUTACJA:

Termin zgłoszeń:
10.03.2017 r. lub do wyczerpania limitu miejsc.

JAK SIĘ ZGŁOSIĆ:

1. Wypełnij formularz zgłoszeniowy elektroniczny: WYPEŁNIJ TU
2. Jednocześnie przed szkoleniem należy przesłać dokumentację niezbędną do udzielenia pomocy de minimis Załącznik nr 7, 8 (w załączeniu instrukcja wypełniania formularza) na adres s.swiderska@frdl.org lub fax: 68 419 90 98 lub dostarczyć osobiście do siedziby fundacji:
Sylwia Świderska
FRDL Ośrodek Regionalny
Al. Niepodległości 16/9
65-048 Zielona Góra

Pliki do pobrania:

1. Formularz zgłoszeniowy
2. Informacja o uzyskanej pomocy de minimis
3. Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis
4. Instrukcja wypełniania formularza ubiegania się o pomoc de minimis
5. Załącznik nr 1.uokik_lista_identyfikatorow_gmin_obowiaz_od_2011_roku_aktualizacja_2017_rok – LUBUSKIE
6. Załącznik nr 2.PKD_obowiazujace_od_2008r