Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej w Zielonej Górze – Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej w Zielonej Górze zaprasza na bezpłatne szkolenia „Sprawozdawczość finansowa spółdzielni socjalnej za 2017” w ramach projektu pn.: „Rozkręcamy społeczny biznes” – Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej w Zielonej Górze współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Lubuskie 2020.
Szkolenie przeznaczone jest dla członków, pracowników, wolontariuszy spółdzielni socjalnych, w szczególności osoby z Zarządu z terenu województwa lubuskiego powiaty: krośnieński, zielonogórski, wschowski, żarski, sulęciński, słubicki oraz miasto Zielona Góra. Na szkolenie nie rekrutujemy osób fizycznych!
Data szkolenia: 22.02.2018 w godzinach 9.00-15:45.
Miejsce szkolenia: Zielona Góra siedziba OWES ul. Dąbrowskiego 41D/3, https://goo.gl/znn6c8
Trener: Justyna Bartosiewicz
Absolwentka studiów magisterskich z zakresu finansów publicznych i podatków, kontynuowała edukację na studiach podyplomowych z zakresu rachunkowość, a następnie z audytu wewnętrznego i kontroli finansowej. Skończyła studia doktoranckie na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego. W 2015 roku ukończyła studia podyplomowe „Menager Ekonomii Społecznej”. Justyna Bartosiewicz, jako ekspert w zakresie oceny projektów EFS POWER, posiada certyfikaty Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju potwierdzający zakończenie szkoleń i zdanie egzaminu w obszarze kwalifikowalności wydatków oraz wytycznych w zakresie trybów wyborów projektów na lata 2014 – 2020. Autorka publikacji poświęconych tematyce aspektów prawnych, rachunkowych i podatkowych oraz dotyczących podmiotów ekonomii społecznej i pomocy publicznej. Trener, wykładowca i doradca. Jest prezesem dwóch spółek oraz Fundacji, posiada certyfikat księgowy Ministerstwa Finansów (certyfikat nr 56325/2012), zajmuje się przede wszystkim rachunkową i podatkową obsługą podmiotów ekonomii społecznej. Swoje doświadczenie zawodowe zdobywała, pracując wiele lat w Izbie Skarbowej w Katowicach oraz w Urzędzie Miasta Katowice. Pełniła również funkcję członka Samorządowego Kolegium Odwoławczego.
Ramowy program szkolenia:
I. Rachunkowość spółdzielni socjalnej.
• Rachunkowe wyodrębnienie działalności gospodarczej i statutowej.
• Różnice pomiędzy działalnością gospodarczą, nieodpłatną i odpłatną.
• Fundusze w spółdzielniach socjalnych, z uwzględnieniem nowych przepisów prawnych w 2018r.
• Ustalenie przychodów, kosztów i wyniku finansowego na działalności nieodpłatnej, odpłatnej i gospodarczej – wyodrębnienie niezbędne do stworzenia sprawozdania finansowego.
II. Sprawozdanie finansowe za 2017r.
• Zasady przygotowania sprawozdania finansowego na bazie załącznika nr 1, 4 i 5 do ustawy o rachunkowości.
• Modyfikacja treści rachunku zysków i strat na podstawie załącznika nr 1, uwzględniającego przychody, koszty i wynik finansowy na działalności statutowej i gospodarczej.
• Sporządzenie i zatwierdzenie sprawozdania finansowego w świetle obowiązujących przepisów.
Sprawozdanie finansowe a rozliczenie z fiskusem
REKRUTACJA:
Termin zgłoszeń: 15.02.2018 r.
JAK SIĘ ZGŁOSIĆ:
1. Wypełnij formularz zgłoszeniowy elektroniczny -> FORMULARZ ELEKTRONICZNY
2. Na szkolenie należy dostarczyć dokumentację niezbędną zał 2 i 5 oraz do udzielenia pomocy de minimis Załącznik nr 7, 8 lub dostarczyć osobiście do siedziby fundacji:
Sylwia Świderska
FRDL Ośrodek Regionalny
Al. Niepodległości 16/9
65-048 Zielona Góra
tel. 68 453 22 09/ 531 110 102, email: s.swiderska@frdl.org
3. Załączniki powinny być podpisane przez osobę upoważnioną do reprezentowania podmiotu.
O zakwalifikowaniu się do danej formy wsparcia uczestnicy zostaną powiadomieni e-mailem/ telefonicznie.
W przypadku dużej liczby zgłoszeń organizator zastrzega sobie prawo do zakwalifikowania maksymalnie dwóch osób z danej instytucji.
Uczestnicy szkolenia zobowiązani są do wypełnienia w trakcie szkolenia listy obecności i innych dokumentów wskazanych przez organizatora szkolenia, w tym umowy szkoleniowej.
Pliki do pobrania:
1. Formularz zgłoszeniowy nr 2
2. Deklaracja uczestnictwa nr 5
3. Informacja o uzyskanej pomocy de minimis
4. Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis
5. instrukcja wypełniania formularza ubiegania się o pomoc de minimis dla frdl
6. Załącznik nr 1.uokik_lista_identyfikatorow_gmin_obowiaz_od_2011_roku_aktualizacja_2017_rok – LUBUSKIE
7. Załącznik nr 2.PKD_obowiazujace_od_2008r